Jumaat, 23 September 2011


assalamualaikum...


21/9/2011-aku n syed daniel kacipku trip to kuantan...setibanye d kuantan kami brcadang utk 'HANG OUT' at megamall kuantan cz time 2 xsbok sgt dgn bdk2 skul kuar,bdk2 keje kuar...mmg hobi kami  kuar time org lengang..yeah,mmg terbiase cz 2 org igt kami jarang 'HANG OUT' tp sebenarnye kami r yg slalo 'HANG OUT'..yeah,mmg lengang giler2 at mega bez jewp kami jalan2...cm2 criter kuar time jalan2 2 ader yg lawak,ader yg hot,ader ngumpat org sket2,ader yg kami kutuk kaw2 punye smpai tergelak2 trutame musuh kami d ostel yg gila kuase yg ingin cari kesalahan kami n britaw pengetua kononye dpt r naek pangkat r...padahal dye ag byk salah...konon dye jewp btol...biler geng2 gangster ostel wt salah n wt kez dye xbrani plak nuk ngadu at pengetua n biler kami jewp wt salah n wt kez cpt2 dye r yg paling awal britaw...mentang2 kami 1geng bdk futsal yg xcre bdk2 laen wt hal kiteorg jewp,sempoi,lemah lembut kategori bdk2 remaje bese2 r n dye nuk pijak plak kepale kami..ambik kesempatan mentang2 kami xgangster cm bdk2 laen...begini ke sistem pengurusan??? aku xsokong..xadil lgsong...walau ape2 pown kami tetap hormat dye walaupown dye byk wt tahi at muka kami n walaupown dye ngadu bnda salah kami xbuat...




adoi,mlz criter tntg mush kami 2 wt skt hati jewp...smbong criter 'HANG OUT' td mmg gmpak r jalan mega ader jewp jmpe bnda2 bez...kami pegi AL-ikhsan cm bese r kami bdk futsal cri kasut futsal r...tepon berbunyi coach kami tepon utk ambik kami at bandar bwk blik...lam kete dgr plak lagu jiwang yg da lme aku cri lagu 2 tp xtaw tajuk...bez giler jiwa jiwang kejup..smpai at umh aku kunci umh plak xde cz keluarge aku pegi ke perak cz ader urusan yg mustahak sgt3...nasib baek mama aku tinggal kunci at umh mak sedare aku...so aku nuk kene gi ambik kunci umh r dgn jalan kaki ...suasane redup aku pown lepak jup at padang dekat umh aku 2 bez tgok kanak2 riang berlari2 bermain gelongsor...lepak2 punya lepak xsedar jam da pkol 7mlm..so aku cpt2 gi umh mak sdare at kempadang perdana...sumanye da selesai merebahkan badanku atas tilam...perr...lega asenye....tepon berbunyi ag,coach suruh go to pekan cz ader majlis persatuan bolasepak pekan dgn dato pengarah so aku sebagai ahli yg terlibat wajib hadir...mmber aku ambik go to pekan..setibanye d pekan perr,cm2 karenah,lawak,gosip,ngumpat depan2 n belakang2 n cm2 criter ader xlarat nuk tulis suma bnda yg terjadi mlm 2...
setelah sumanye selesai aku blik mlm 2 jgk ke rumah aku at taman berjaya permai...mmg meletihkan badan...troz tidor....

22/9/2011-bgon pkol 6.35pg mmbuat kewajipan dri yg pnting2 n smbong tdor smule...bgon troz mndi n yg paling bengang tgh mndi air plak xde...mule2 ader ps2 xde plak...adoi......nuk mnjerit ader gax time 2..so aku gi at dapor mncari air terjumpa plak air mineral botol yg byk2 at sebelah peti..ape ag bwk byk2 lam blik air troz mndi...wow,bez gax mndi pkai air mineral...sejuk giler...haha....



suma persiapan diri da selesai aku bkak astro byond pnya program criter tgk jup gi ader criter 'TENTANG CINTA' at astro citra...so lam pikiran aku mzti criter ney romantik an...so aku tutup lampu,pasang air-cond kuat skali n suasane cm romantik r jgk lam umh....aku pown tonton filem ''TENTANG CINTA''...............



perrrrrrrrrrrr n grrrrrrrrrrrrrrrrrr......




aku menangis teresak2 sepanjang tonton criter 2...mmg sedih r...smpai berlinangan airmata at pp aku ney..turun abiz mekap aku..haha...tp mmg sedih giler2 r criter 2 yg mengisahkan dunia cinta kehidupan...aku suke kata2 criter 2   ''''CINTA TIDAK BUTA TAPI IA MEMAHAMI'''    n aku suke tgok buku yg ditulis oleh ''sheila a marcia'' watak sheren lam criter 2...penuh tulisan cinta i like sgt3...n aku suke gak tgok watak yg dibawak oley sheren 2...jnis memahami pasangannye biler hal yg berlaku...ader 1 babak yg bez 2....pasangan kekasih 2 berjnji utk bertemu at tmpat yg mule2 depa jmpe...sheren ingin buat kejutan at evan iaitu pasangannye sebelom pkol 12tghari tp evan terlewat dtg hingga larut malam cz ader urusan laen yg kecemasan...evan meminta maap n sheren memaapkannye n memahaminye.....n time 2 depa cm romantik giler2...wow...aku terharu plak tgok depa n time 2 r airmata aku mule deras laju mengalir...aku teringatkan kisah dlo2 jewp...ape r aku ney..haha...




sheren sgt mencintai,menyayangi ray kekasihnye yg telah meninggal dunia akibat barah...setelah 1tahun ray meninggal sheren menangis setiap hari d tepi sungai...begitu sygnye sheren kpd ray...smpai stiap hari sheren akn bace ape yg ray tulis untuknye n mengingatkan smule peristiwa saat bahagia dahulu...yg aku menangis sgt3 time babak ray smbot harijadi sheren dahulu n sheren mengingatkan smule bayangan ray ats jambatan....perrr.....mse 2 airmata aku xhenti2 menangis...an bez dpt seorg perempuan cm sheren....



ray usaha sedaye upaye agar sheren tidak bersedih selepas kematiannye...pelbagai cre ray utk sheren troz bahagia...setiap 24jam,7hari ray bersme dgn sheren dahulu...ray slalo buat kejutan utk sheren...ray pndai mnjge sheren n melakukan pelbagai cre utk sheren selesa bersamenye...pelbagai isu romantik yg diberikan utk sharen...namun sygnye ray yg meninggal dunia...setiap detik2 sheren meneruskan kehidupan tnpa ray...ray slalo hadir d bayangan sheren utk bntu sheren utk kuat tnpanye...bayangan ray jgk mmberi pnduan kpd sheren utk mncari seseorg utk dijadikan teman hidupnye...akhirnye sheren brtemu evan n menemuhi saat2 bahagia namun sheren tidak prnah lupe at ray utk ceritakn dalam buku kpd ray saat2 bhagianye...


audy iaitu bekas kekasih evan yg akan meninggal dunia akibat barah seperti ray...muncul dpn evan smule n jelaskan tntg hubungan evan n audy yg berakhir dahulu...evan memahami n terima dgn seadanye audy walaupown audy meminta evan meninggalkannye cz akibat penyakit barah yg dialami oley audy..tetapi evan ttp menyayangi audy n bertegas utk menyintai audy...setiap audy skt n memerlukannye evan hadir d ccnye...evan penguat audy utk teruskan kehidupan yg tipis...evan jgk menemani audy d hospital.....(bez an dpt kekasih cm evan)

audy mmbuat keputusan utk pegi dr evan cz evan bahagia bersme dgn sheren....audy sgt memahami evan....romantiknye....


semase evan byk meluangkan mse bersme audy....sheren sdih n menangis apabila nmpak evan bersme dgn audy...apabila sheren berlari kekecewaan msok blik d umhnye tibe2 byangan ray hadir d depan mata sheren....utk mghilangkan sedih sheren....perrr.....time ney lagi r airmata aku xhnti2....



laz skali saat2 audy nuk meninggal time 2 evan meminta izin sheren utk menemani audy saat2 terakhir sebelom kematian audy...mule2 sheren xmmbenarkannye tp akhirnye sheren memeluk evan n membenarkannye evan pegi utk menemani audy saat terakhirnyer...sheren phm situasi tersebut cz sheren prnah kehilangan ray seperti evan kehilangan audy...


perrrrrrrrrrrrr..........


romantik giler2 criter 2.....

ake sgt tgok criter 2....bez.............story cinta mereka bez.....aku ringkaskan sipnopsis criter ''TENTANG CINTA''
lau nuk taw criter btol2 tgok r filem    ''''TENTANG CINTA''''...............layan romantik,jiwang n dunia percintaan......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan