Jumaat, 23 September 2011

majlis bolasepak daerah pekan


assalamualaikum..

perjuangan sukan tanah air kita......


majlis bolasepak daerah pekan.....


menempuhi suma halangan yg ada....





pkol 7.48 minit mlm aku berada d srau berlawak dgn adik2 junior....tibe2 fon aku berbunyi tgok syed daniel yg tepon suruh naek blik dye nuk bincang something...aku pown bergegas segera...kami diminta oley coach pekan utk mengambil bdk2 SKUAD TASMA SSP iaitu syed daniel,along,wan n aku....so kami berbincang dgn group TASMA SSP kami utk pergerakan ke kuantan hari keesokannye atas arahan coach...so hari keesokannye,pg pegi ke sekolah exam trial...ps2 pegi pejabat pengetua n meminta kebenaran pengetua utk pergerakan kami...20minit dalam pejabat bincang pergerakan kami...tibe2 fax dr persatuan bolasepak pekan smpai utk permintaan kebenaran pelepasan dr pengetua..kami an bdk skul ag so kene r ikut prosedur...pelbagai ceramah motivasi drpd pengetua..thankz pengetua....



selepas selesai urusan sumanye,kami gerak ke stadium sekolah sukan utk ambik beg kami..terserempak pulak dgn org yg gila kuase....perrr....parok kene perli dgn kami....aku lpskan geram...aku pown pgg org gila kuase 2 bwk jmpe pengetua suruh beritaw at pengetua yg kami pegi pekan ptg 2 siap tunjuk tandatangan pelepasan pengetua ag...bertubi2 kene perli...smpai at blik pengetua aku perli paling puaz lam idop aku....perr....merah pdm muke dye.....malu....bengang ag....laen troz muke....igt kamiorg senyap2 slame ney bodoh2 gi2 kew kene tuduh mcm2...ah,kami ader hak r..mmg puaz ati aku ptg 2...aku pown sound ''org yg wt jahat pd kamiorg org 2 akn kene balasannye''...jgn pkir kami bodoh sbb kami xgangster cm bdk2 laen,mmg kami pendiam wt hal sndiri biler kene papew senyap jewp tp kami pkir kami bdk sekolah yg akn ikut peraturan sekolah bkn mcm bdk2 gangster yg awk becup 2...


hush,lega ati aku...berdoket atas kepale kene sound nga aku....kwn2 aku suma tepuk tgn,xsgka aku lepaskan segeram sound 2...slame ney aku byk da sabar tp akhirnye aku bersuare....mmg bngga r dpt pujian berturut2 drpd mmber2...mmg gmpak ptg 2...


criter bengang bertukar mnjadi criter lawak apabila bengang menguasai mulut...kutuk kaw2 punya ps2 gelak......


semase trip to kuantan dalam kete,buz asyik menahan perut yg senak akibat terlampau gelak xhnti2 dok criter sal bnda yg berlaku at blik pengetua td...laz2 smpai d maran sumanye tidor keletihan gelak...smpai d kuantan plak ibu n ayah along cherating yg merupakan ibu agkat kamiorg yg sporting giler2 yg layan otak mude2 semestinye berlawak sje bawak kamiorg ke pekan...aku r yg slalo kene 'bakor mulut'(kene perli style lawak) dgn ibu cz aku r yg paling rapat dgn ibu drpd kwn2 aku yg laen..kene bakor mulut sje smase trip to pekan.....lam van berlawak bagai nuk rak...aku n along bergabung lawak2 yg ader d jiwa masing2 riuhkan van dgn suasane yg lawak2,asyik gelak jewp...smpai ayah yg tgh bawak van tersembur air yg diminumnye...


smpai d pekan kamiorg dsambot oley coach pekan....masok lam umh coach....suma player2 berkumpul at ruang tamu1 utk sesi taklimat drd coach..ayah n ibu pulak brsembang2 at ruang tamu 2..selepas selesai kamiorg dinner beramai2 at meja mkn umh coach......................................
ibu n ayah pown pulang....mlm 2 jgk kamiorg lawan ps2 game PES 2011 merupakan game bolasepak...lawan3 xsedar jam da lewat pkol3pg...kamiorg pown tdow beramai2 at lam blik yg disediakn oley coach...ader yg ngigau mintak kueh raye,ader yg ngigau tendang bola,ader yg tibe2 menjerit gol.....cm2 r ader kwn2 aku ney...haha...nuk tergelak pown ader layan karenah kwn2 aku ney..ish3....


yg paling bez bersusun2 kueh raye coklat at dapor umh coach...alang2 coach pown pelawa mkn kueh raye coklat 2...ape ag kamiorg sebat r smpai wt msok blik tdor...mmg kelakar msing2 mulut comot...bez mkn beramai2..mule2 kamiorg dtg, penuh jewp kueh raye coklat n time biler kamiorg nuk blik tgok da kosong tinggal bekas kueh raye coklat 2...mmg mat coklat r kamiorg ney...cian coach xdpt merase...


pg esok kemudiannye...pkol 6.10pg kamiorg da bgon mndi2,solat subuh n wt persiapan latihan pd pg 2...7.05pg kamiorg pown beramai2 menaiki storm yg dipandu oley ank coach, laju giler bwk...lawak tgok kwn2 time storm langgar lubang, melompat jtoh tersungkur at belakang....

setibanye d padang latihan kamiorg pown memulakan latihan...jht giler kwn2 aku uji fitness aku dgn menendang 2biji bola berturut2 at aku n aku kene menendang blik bola 2 dalam 1mse...setelah selesai latihan,peluh mmbasahi tubuh so dalam perjalanan pulang ke umh semase storm dipandu laju kamiorg pown berdiri menikmati angin yg kuat giler2..perr...bez...smpai jewp umh, peluh kering...


ibu ina adalah seorg suri umh yg baek yg caring giler2 sal keperluan kamiorg...ibu ina adalah isteri coach yg sporting parok r...nasi lemak dihidangkan....dalam umh 2 aku dgn syed daniel jewp yg xmkn nasi cz faktor pengambilan protein yg sihat sejak 1tahun lalu cz mmperkembangkan fitness,stamina n antibody...at ostel pown same..latah lauk jewp n mkanan utama kami adalah mee goreng mamak..so 1masalah bg kami..aku pown sebat jewp nasi r layan r nasib baek aku boley gax mkn nasi tp anye sedikit...syed daniel xmkn troz nasi...bedal maggi at dapor....


sepanjang dok umh coach,aktiviti kamiorg berbeza2....cm2 bnda kamiorg beraktiviti berfaedah arahan coach...n yg paling meletihkan sesi latihan n perlawanan berturut2 pagi n petang at padang majlis pembandaran pekan..time 2 r kamiorg ase mmg xlarat giler2...walaupown xlarat tp aktiviti ps2,searh internet,lpk2 lam blik khas kamiorg n aktiviti at umh coach tetap brjalan....


selepas selesai program at pekan kamiorg pown kene blik ostel n sebelom 2 coach antar kamorg pegi ECM kuantan utk ''HANG OUT'' knonnye hilangkan kepenatan r asyik beraktiviti jewp sepanjang berade d pekan...jalan2 jewp ECM kuantan ps2 blik ostel...



hari berikutnye,kamiorg sekolah 3hari jewp ari rabu kamiorg kene pegi pekan smule utk buat persiapan utk pergerakan ke rompin utk perlawanan yg sebenar...setibanye d rompin skuad pekan menginap d home stay rompin...perr....bez giler blik dye mmg luaz r utk kamiorg lpk2 n tidor...


sepanjang kejohanan skuad pekan yg paling kucar skali...cm2 perangai ader bdk2 skuad pekan bawah 21 ney...ish3....ape nuk jd...bese r remaje nakal bdk2 skul bercmpor dgn bdk University...so kucar parok r....1kepale bermacam2 perangai....riuh home stay rompin skuad pekan kamiorg punye pasal...


ape nuk jd lar skuad pekan ney....ish3.....


separuh akhir,skuad pekan bertemu skuad sekolah sukan pahang...perr....aku n the geng2 ostel sekolah sukan pahang yg maen utk skuad pekan melawan skuad sekolah sendiri r...hahaha....so ader kelebihan pd skuad pekan cz aku n the geng2 ostel taw kelemahan skuad sekolah sukan pahang so skuad sekolah sukan pahang goyang jgk time lawan skuad pekan 2....perlawanan semakin sengit.....attack3...same kuat...


coach sekolah sukan pahang pandang slek jewp at aku n the geng cz kamiorg mewakili pekan...hahahah....kamiorg pown balas blik pandang slek coach sekolah sukan pahang....jahat3....hhahaha...

perlawanan berakhir tnpa jaringan akhirnyer penalti....sygnye sorg player drpd skuad pekan gagal menyempurnakan sepakan penalti n mmbuatkan skuad sekolah sukan pahang menang penalti......


skuad pekan blik dgn kekecewaan....tp sebelom blik walaupown kalah,skuad pekan mmbuat parti at kedai mamak sambil menonton bolasepak EPL brsame YANG BERHORMAT.......skuad pekan kene perli bertubi2 dgn YANG BERHORMAT....mmg kelakar r time 2...

laz skali,sesi majlis perpisahan skuad pekan utk blik ke umh masing2....kamiorg bdk2 ostel sekolah sukan pahang blik paling lewat drpd bdk2 laen...kamiorg pown lepak2 dlo at home stay rompin....


driver skuad pekan da smpai.....kamiorg menaiki storm pulang ke ostel sekolah sukan pahang....laju giler2 driver 2 bawak aku dok at depan cuak wuuu....trip yg meletihkan....rompin to pekan to kuantan to temerloh to ostel sekolah sukan pahang...


tepat2 smpai pkol 3pg..kamiorg mndi troz tidor n pg keesokannye exam trial...inilar full aktiviti yg hot...
walaupown kamiorg sibuk dgn aktiviti tersebut smpai kamiorg tinggal tugas masing2 namun kamiorg berkorban utk memajukan sukan tanah air kita..
tiada siapa yg akn memajukan sukan selain ank2 muda cm kamiorg...kamiorg pelapis daerah,negeri n insyaALLAH suatu hari nnti kamiorg akn memajukan sukan kebangsaan....amin....
ank2 mude zaman skrang byk kerosakan akhlak seperti rempit,merokok,dadah,mencuri,merompak,ikuti gangster n cm2 ag...
namun demikian,ALHAMDULILLAH kamiorg tidak terlibat dgn suma 2 cz kami adalah remaje yg berdisiplin...
kami remaje laen drpd remaje laen...
kami meneruskan kehidupan mengikut otak bkn hati...
kami benci perokok tegar cz perokok permulaan remaje mnjadi rosak..
kami tetap berdisiplin mengikut arahan n tatatertib sebagai player TASMA SSP...
i2 misi kami...
walaubagaimanapown....
majulah dunia bolasepak tanah air kita dunia sukan....
amin.......................



xsmpat nuk ambik gambar sepanjang aktiviti cz terlampau full aktiviti......
ruginye.........................
xpew r yg pnting tanggongjawab kamiorg da selesai.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan