Sabtu, 17 September 2011

dunia smile criter hari ini



assalamualaikum....



jam menunjukkan pkol3pg n kebiasaannye aku terjage dr tidor..terpikir plak nuk update blog pg2 bute ney..bese stiap kali bgon pg2 lau berade d ostel dgr lagu jiwang2,memikirkan jalan mmbentuk kehidupan seharian n merancang stategi utk kehidupan esok2..pz2 berangan n tidor blik r...lau at umh cm skrang kebiasaannye on9 fb,dgr lagu fon,n pasang criter ape2 yg gempak...jnji cool...


aku taw dunia kehidupan aku stakat aner skrang n yg aku taw aku beza dgn remaje d luar sne...byk perbezaannye aku pown xreti nuk terangkan ganer tp yg aku bersyukur sgt3 aku xcam dunia remaje d luar sne..aku ttp pd dri aku yg cool...


aku pown bersyukur sgt3  TUHAN mmberikan aku 1anugerah pemikiran yg baek utk lulus lam sesi kehidupan ney...bkn utk bngga tp aku tulis ape yg aku ase skrang n aku alaminye... setengah remaje biler dpt beribu masalah mzti serabot n strezz n akhirnye gagal utk settle dgn baek2...ALHAMDULILLAH aku berjaye menempuhi suma masalah2 aku 1per1 tnpa mintak bantuan sesiape cz aku suke berdikari belajar dr kesilapan..agpown name lelaki an??? mzti kuat....n katang...katang???? apakah i2??? haha..ngarot sudaa...




katang adalah matang seseorg utk mmbentuk diri n badan mnjadi ketul n serta pemikirannye...org yg berbadan katang siezly bijak lam menentukan pemikirannye n hala tujunye...xcaye tnye ahli2 bina bdn...




berbalik kpd topik yg aku ingin tulis d cnie aku ingin ckp kuat2 ALHAMDULILLAH aku da berjaye menempuhi dugaan n ujian MU YA ALLAH...YA ALLAH YA TUHANKU AKU SGT BERSYUKUR....




aku mmpunyai keluarge yg penyayang,baek n lengkap tanggungjawab peranan keluarge...ALHAMDULILLAH.....aku mmpunyai seorg ibu yg baek yg sgt prihatin akn pelajaranku,mkn mnumku n pelbagai keperluan dri...aku juge mmpunyai seorg abah yg sentiase support aku ape2 aktiviti yg aku join trutama bolasepak n futsal biler aku pegi kejohanan bolasepak d mne2 aku mnjadi kebanggaan keluarge cz aku terkenal d tmpat keje ayahku sebagai pemain bolasepak...




INSYAALLAH dgn doa ibuku aku meneruskan perjuangan bolasepak dgn memasuki team PAHANG SUKMA n pelbagai yg diaturkan program jadual oleh coach lepas spm nnti...INSYAALLAH moga aku berjaye lam bidang ney memajukan bolasepak tanah air kiter...




aku jgk mmpunyai seorg abg yg baek,sporting n slamber n bijak mengharungi kehidupan serta pemikirannye bagus sekali n cemerlang...dye bakal ingineer kereta...juz aku suke dengki nga dye r cz kebanyakan barang2 yg dye nuk sumanye dtg drpd mama n abah bg free g2 jewp...cm aku....xdpt ape yg abg aku nuk cntoh fon,laptop n sbgainyelar...kebanyakan barang2 aku suma aku pilih n beli sndiri cz dunia aku n abg aku beza sgt3...




beza dr segi aspek penampilan n cre mmbawa dri....cm aku sempoi...bior r jd ganer pown asalkan kemas....an??? aku xdpt ape yg abg aku dpt cz aspek dye bdk kelas aku bdk biase...cm2 r beza kami agpown aku suke berdikari n berusaha mndapatkan ape yg aku nuk cm fon,laptop n sebangainyerlar...bru gempak n senang jewp ati dpt hasil dr tenage n usaha dri kiter sndiri tnpa bntuan ibubapa....




aku suke gempak....xtaw r papewhal yg aku wt mzti mau gmpak n hot gituh....cz dunia aku cm2 style...kdg2 aku suke dress up,stylelor n bnda2 yg gmpak at duniawi ney....


aku jgk mmpunyai bdk kecik yg baek sntiase phm perangai aku n nakal sgt3 cm aku jgk....masih lam secret nuk britaw sal bdk kecik ney tp yg pnting bkn awek....adik agkat pown bkn...ader r...nnti criter at cnie....




aku jgk mmpunyai kwn2 yg bapok giler3 sporting....full aktiviti brsme depa seperti futsal,bolasepak,study group,konvoi motor,kete,trip at mne2 suma brsme...yg pnting biler kami brsme lawak3 slalo....xtaw ape yg lawak sorg jewp starting yg laen suma masok lawak masing yg pnting 1kepale n ayat masok jewp...cm2 karenah ader...aku xnuk criter pnjg sal mmber2 cz beribu story ader sal kwn2 nnti criter at cnie....




aku tidak mmpunyai awek....cz aku masih single....rmai kwn2 aku tnye knpew aku xde awek jawapannye aku tidak jmpe seseorg yg yg betul2 ader cinta yg ikhlas mmpamerkannye....ringkas an jawapan aku??? hahah...i2 jewp yg mmpu jwb...




dunia aku laen n aku suke full aktiviti cz 2 aku terhindar drpd bosan...ALHAMDULILLAH...aku suke bnda yg cool yg paling wajib gempak....hahah...aku suke wt aktiviti remaje yg berfaedah seperti futsal,bolasepak,konvoi beramai(bergaul dgn kwn2),trip sne sini(relax utk pemikiran),pegi kem sne cnie...n cm2 ag lau tulis at cnie byk lenguh aku taip cz full aktiviti...suma 2 hal aku dunia aku...








ALHAMDULILLAH aku bersyukut sgt3 cz aku berbeza dgn remaje laen....aku berjaye dgn ape yg aku ingin capai...ALHAMDULILLAH....aku dpt rasakn kelemahan driku n kekuatan driku...n inilar driku...zack/rizal....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan